Centrul Regional de Ecologie Bacău, în calitate de custode al ariilor naturale protejate “Lacul Lilieci” şi “Lacul Galbeni”, a avizat favorabil realizarea “Variantei de ocolire a Municipiului Bacău”.
Obiectivul va traversa perimetrul ariei naturale protejate “Lacul Galbeni” şi va trece la 50 de metri în aval de coronamentul barajului “Lacului Lilieci”.
In urma analizei studiului de evaluare a impactului asupra biodiversităţii, Centrul Regional de Ecologie a solicitat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în calitate de beneficiar al lucrării, să respecte o serie de condiţii pentru a minimaliza efectele negative pe care şoseaua le va avea.
Complementar măsurilor din studiul de evaluare, CRE a solicitat ca organizarea de şantier să fie amplasata în afara digului de apărare din lunca Bistritei, iar desfăşurarea activităţii în zona ariei naturale protejate “Lacul Galbeni” să se facă într-un perimetru restrâns, bornat corespunzator, nu mai departe de 50 de metri de axul drumului.
In vederea reducerii impactului pe care traficul îl va avea, beneficiarul lucrării va amplasa panouri fonoabsorbante şi va asigura mascarea şoselei cu ajutorul unor perdele verzi pe toată lungimea acesteia cuprinsă în interiorul digurilor de apărare a râului Bistriţa din zona “Lacului Galbeni”.
Ca măsură compensatoare, beneficiarul lucrării va asigura, în perioada de execuţie, realizarea unor amenajări în vederea diversificării habitatului în zona “Lacului Galbeni”, pe un perimetru egal cu cel afectat de “Varianta de ocolire a Municipiului Bacău”.
Deşi rezlizarea şoselei de centură a Bacăului va avea impact negativ asupra ariilor naturale protejate, importanţa realizarii investiţiei nu poate fi contestată, ea conducând inclusiv la îmbunătăţirea calităţii aerului în mediul urban prin reducerea emisiilor provenite din traficul auto.
Obiectivul va traversa perimetrul ariei naturale protejate “Lacul Galbeni” şi va trece la 50 de metri în aval de coronamentul barajului “Lacului Lilieci”.
In urma analizei studiului de evaluare a impactului asupra biodiversităţii, Centrul Regional de Ecologie a solicitat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în calitate de beneficiar al lucrării, să respecte o serie de condiţii pentru a minimaliza efectele negative pe care şoseaua le va avea.
Complementar măsurilor din studiul de evaluare, CRE a solicitat ca organizarea de şantier să fie amplasata în afara digului de apărare din lunca Bistritei, iar desfăşurarea activităţii în zona ariei naturale protejate “Lacul Galbeni” să se facă într-un perimetru restrâns, bornat corespunzator, nu mai departe de 50 de metri de axul drumului.
In vederea reducerii impactului pe care traficul îl va avea, beneficiarul lucrării va amplasa panouri fonoabsorbante şi va asigura mascarea şoselei cu ajutorul unor perdele verzi pe toată lungimea acesteia cuprinsă în interiorul digurilor de apărare a râului Bistriţa din zona “Lacului Galbeni”.
Ca măsură compensatoare, beneficiarul lucrării va asigura, în perioada de execuţie, realizarea unor amenajări în vederea diversificării habitatului în zona “Lacului Galbeni”, pe un perimetru egal cu cel afectat de “Varianta de ocolire a Municipiului Bacău”.
Deşi rezlizarea şoselei de centură a Bacăului va avea impact negativ asupra ariilor naturale protejate, importanţa realizarii investiţiei nu poate fi contestată, ea conducând inclusiv la îmbunătăţirea calităţii aerului în mediul urban prin reducerea emisiilor provenite din traficul auto.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu